tirsdag 16. desember 2014

Flere votter fra eventyrskogen *** 4 ***

I dag lanserer vi den nye e-boka vår, "Flere votter fra eventyrskogen"! Og vi er allerede i full gang med å presentere de sju vottemønstrene, dag for dag: 

Fjerde vottepar er Geitekillingen som kunne telle til ti, det passende par med votter før det store Prøysen-året bare er et minne. 
Et par votter som passer en førskolelærer, kanskje? 


De avbilda vottene er strikka i Malsen og mors Shetland Soft, som gjør dem tynne, kanskje som overgangsvotter, eller finere byvotter på en mild vinterdag? De har en enkel ribbemansjett. 

Siden de to vottene har forskjellig mønster blir det kanskje lettere å strikke vott nummer to. Dette er en damestørrelse, men med litt tykkere garn (Rauma Mitu? Finull?) så vil den lett passe en herre. 



Alle 10 dyrene og alle tallene er med - fullskala pedagogikk, med andre ord. 

4 kommentarer:

  1. Å så flotte! :) Alle sammen er fine :)
    Gleder meg til den dagen jeg blir flink til å strikke votter! Da ligger denne pent å venter på meg ;)
    Ha en koselig førjulstid :)

    SvarSlett
  2. Men når i dag blir boka lagt ut for salg? Her sitter vi utålmodige på jobb og venter på noen gøy :-)

    SvarSlett
  3. Hei Anonym, ryktet seier at e-boka blir lagt ut cirka kl 13, men i eventyr kan alt skje, så det er berre å følgje med .... Uansett: De treng ikkje vente så lenge som Tornerose måtte vente på prinsen - garantert!

    SvarSlett
  4. Jeg er overbevist om at jeg skreiv en kommentar tidligere i dag, men tydeligvis ikke!

    Jeg digger mønsteret. Kanskje til og med jeg, som har ekstrem nr2-syke, kan få ferdig et par? Boka er i alle fall kjøpt inn, og jeg gleder meg til å pusle i jula. :)

    SvarSlett